Wszystko i nic

Reklama internetowa – najlepsze książki o social media

reklama internetowa

Sporo czasu poświęcam ostatnio na rozwój osobisty. Robię to nie tylko z potrzeby „pójścia na swoje” ale także dlatego, że daje mi to ogromną frajdę. Odkrywam ze zdziwieniem, jak wiele dobrego dla różnych marek przynoszą na przykład media społecznościowe. Reklama internetowa jest coraz bardziej popularna, ale Instagramowe, czy Facebookowe konta Influancerów stają się coraz bardziej profesjonalne, dzięki czemu marki bardzo chętnie inwestują w nie swoje pieniądze. Teraz każdy może zostać Influancerem – w dodatku naprawdę wpływowym. Wystarczy tylko mieć podstawową wiedzę, i otworzyć się na potrzeby ludzi.

Pokochałam Instagram

Jeszcze w marcu, obserwowało mnie tam zaledwie 1000 osób, w tej chwili moje zasięgi znacznie wzrosły, a moja publiczność to grubo ponad 14 tysięcy osób. W dodatku nie są to żadne fejkowe konta. To fani, którzy naprawdę chętnie do mnie przyszli, i to nieprzypadkowo.

Lubię Instastories, codziennie wrzucam też nowe zdjęcia, i cieszę się z każdego nowego komentarza, i wiadomości prywatnej. A dodatkowo – moi Drodzy – chciałabym Was uświadomić, że Instagram to także rewelacyjny sposób na zarobek – REALNYCH PIENIĘDZY. Wcale nie małych.  Tak naprawdę każdy z Was może zostać Influancerem. A później traktować to swoje zajęcie, jak stanowisko pracy, którą w dodatku naprawdę można KOCHAĆ.

By jednak nadążać za panującymi trendami, trzeba się stale rozwijać. Oczywiście można obserwować konkurencję, która wiele rzeczy robi lepiej od innych, ale najłatwiej chyba po prostu sięgać po mądre lektury, które odpowiedzą nam na większość nurtujących nas pytań. Lista moich lektur z kategorii TOP, wciąż się wydłuża. Ostatnio buszuję głównie w książkach Wydawnictwa OnePress a uwierzcie mi, że można tam u nich przepaść. Reklama internetowa, marketing wszelaki, rozwój osobisty, finanse, coaching i o wiele, WIELE więcej! Z resztą.. co ja Wam będę gadać, zajrzyjcie, sprawdźcie sami. A póki co – dziś, przedstawiam Wam 4 tytuły, które naprawdę warto znać. Trzy z nich dotyczą mediów społecznościowych, jeden to taki bonus, dotyczący copywritingu. Temat ważny, dla każdego Influancera!

Reklama internetowa – czy social media to ściema?

Ta książka, to pewnego rodzaju prowokacja. I w sumie na początku nie wiedziałam zupełnie jak ją ugryźć. Spis treści nie powiedział mi zbyt wiele, a wszelkie dostępne w internecie recenzje nawiązywały do tego, iż pojawiło się ostatnio całe mnóstwo pseudo szkoleniowców. Takich, co to wszystkie rozumy pozjadali, i podczas spotkania z nimi możesz stać się guru internetowego biznesu. Wystarczy, że zapłacisz im dwie stówki i to w wielkiej promocji tylko dla Ciebie – no bo zeszli przecież z pięciu stówek. Przejechałam się sama raz na takiej internetowej gwiazdeczce, co obiecywała cuda, niewidy. Zaryzykowałam. Pożałowałam. Ale też zyskałam jeszcze większą motywację do drążenia tematu samodzielnie. I jestem teraz gdzieś w połowie drogi na szczyt  – idzie całkiem nieźle. A dzieje się tak dlatego, że korzystam z wiedzy zawartej właśnie w takich książkach.

Jeśli i Ty, potrzebujesz wsparcia mediów społecznościowych do Twojego biznesu, to gwarantuję, że nie pożałujesz kupując tą książkę. Sama praktyczna wiedza – i to w pigułce. Zamknięta tak naprawdę na trochę ponad dwustu stronicach. Po lekturze tej książki, pewnie trochę zmienisz sposób patrzenia na social media. Ale to dobrze!

„Social media to ściema” B.J Mendelson

reklama internetowa

social media to ściema

książki o social media

Jak zarabiać w mediach społecznościowych?

Tak, jak to kiedyś (i chyba nadal trwa) był boom na blogi, i powstawał jeden po drugim jak grzyby po deszczu wcale nie dla pasji, a z chęci zarabiania na nim, tak teraz powstają co chwilę nowe profile w mediach społecznościowych – szczególnie na Instagramie.

Ta książka, może być dla Ciebie kompletnym poradnikiem odnośnie tego na czym najlepiej się skupić, i co zrobić, by się wybić. By fani walili do Ciebie drzwiami i oknami, i zostawali, a nie uciekali po publikacji kolejnego postu. Książka zachęca do promocji własnych biznesów różnymi kanałami – nie tylko poprzez Instagram, ale także poprzez Pinteres, YouTube, Facebook czy Twitter. To naprawdę dobry poradnik, który powinien znać każdy (nawet przyszły) Influancer.

„Jak zarabiać w mediach społecznościowych” Jamie Turner, Reshma Shah

jak zarabiać w mediach społecznościowych

jak zarabiać w internecie

zarabianie przez internet

marketing internetowy

 

Jak Cię widzą, tak Cię piszą!

Prawda, znana nie od dziś. I nie chodzi tutaj przecież wyłącznie o świat wirtualny. Choć akurat w nim, słowa te nabierają szczególnego znaczenia. Twoi fani/czytelnicy nie znają Cię ze świata realnego. To, czy Cię polubią, zależy wyłącznie od Ciebie. Jestem zdania, że naturalność i prawdziwość oraz bycie sobą ZAWSZE wygra z marketingową ściemą. Aczkolwiek znam blogerów, którzy budują zaufanie swoich czytelników na kłamstwie. Tworzą swoją bajeczkę, dopisują do scenariuszu kolejne rozdziały, a później boją się konfrontacji i nie pokazują się na żadnych blogerskich spotkaniach.

To, w jaki sposób chcesz się pokazać ludziom, to Twoja sprawa. Ja dziś polecam książkę, która opowiada po trochu też o tych „bajeczkach”. Nie wiem czy masz świadomość, ale Twój potencjalny pracodawca, zazwyczaj robi pewnego rodzaju wywiad środowiskowy, zanim zaprosi Cię na rozmowę kwalifikacyjną. A gdzie szuka informacji o Tobie? Oczywiście w mediach społecznościowych. Zastanów się więc przynajmniej kilka razy, zanim następnym razem opublikujesz coś na ściance Twojego facebooka.

Książka porusza bardzo ważne tematy, m.in to, w jaki sposób powinniśmy optymalizować swoje profile, by były widoczne w sieci, co zrobić, by nasze posty były atrakcyjne dla naszych fanów, czy też „jak nakarmić postowego potwora”. Napisana prostym językiem, konkretna, na pewno się Wam spodoba.

„Jak Cię widzą, tak Cię piszą” Guy Kawasaki, Peg Fitzpatrick

jak Cię widzą tak Cię piszą

marketing internetowy

książka o instagramie

 

I obiecany BONUS – Biblia Copywritingu

No dobra.. może nie jest to konkretnie książka o social media, ale o reklamie internetowej w pewnym sensie już tak. Bo tak się składa, że naszego fana karmimy w internetach nie tylko obrazem, ale i słowem. Czy Wy wiecie, jaką wartość ma słowo? I, że to ono sprzedaje w internecie? No … wiadomo, że liczą się też piękne zdjęcia, ale są rzeczy, których sfotografować się nie da, a opisać je można zawsze.

Moja pierwsza, internetowa fucha, to był właśnie copywriting. Z resztą, do teraz spływają do mnie zlecenia od firm, które były zadowolone z moich usług. Także jeśli masz ochotę pracować na swoim – koniecznie kup tą książkę. Słowo daję, że słowo jest bardzo ważne! I choć konkurencja spora, to dla każdego znajdzie się miejsce w tym internetowym świecie.

Poza tym.. z książki dowiesz się też jak tworzyć treści, które możesz wykorzystać później w swoich postach – by były porywające, i ciekawe dla czytelnika. Także to inwestycja, który zwróci się raz dwa. I kolejny, godzien polecenia tytuł.

„Biblia copywritingu” Darek Pazyrkiewicz

 

jak dobrze pisać

biblia copywritingu

książka o pisaniu

Jeśli macie zamiar dokształcić się trochę w tematyce mediów społecznościowych, i tworzenia tekstów, polecam szczerze te lektury. I niebawem pewno przyjdę do Was z kolejną porcyjką, ostatnio jestem prawdziwym, książkowym potworem. Połykam w całości 😉 A może i Wy mi coś polecicie, hm?

Udostępnij:
  • Żadnej nie znam. Do tej pory przeczytałam tylko wszystkie książki Kominka. Ale może czas się rozwijać dalej. Dzięki za polecenia. Przyda się na start 🙂